keskiviikko 29. joulukuuta 2010

Uutta vuotta odotellessa...

Olin tossa 22-28.12 Sydneyssä (Nomads Westend Backpackers hostellissa) ja tulin takasin tänne Central coastille kolmeks päiväks. Tätä väliä onkin ihan kiva ravata, kun 1,5h junamatka maksaa vain 7$. Treffasin suomalaisen Kallen ja kierreltiin paikkoja pari ekaa päivää yhdessä. Tuntu oudolta puhua suomeksi pitkästä aikaa.

24.12 otin aurinkoa Hyde Parkissa ja illa pelattiin korttia  hostella. Brittiläisiä on kyllä vähän liikaakin, huomasin että oon ainoo ei-brittiläinen 14 hengen köörissä. Juomapelit näiden heppujen kanssa osottautukin aika rankaks lajiks...

25.12 hikoiltiin tonttulakit päässä Coogee Beachilla. Grillattiin ja makoiltiin rannalla. Ei juurikaan kaduttanut että en lähtenyt Bondi Beachille, vaikka Bondilla ois kyllä ollu joku isompi tapahtuma.

26.12 iski paniikki koska mulla ei ollut vieläkään majotusta tiedossa uuden vuoden jälkeiselle ajalle. Soitin turhaan varmaan 10 paikkaan (netistä oli enää turha ettiä alle 500e mitään) ja kiertelin pitkin Kings Crossia hostellista toiseen kysellen. Sydney on sitten buukattu ihan täyteen. Sain hostellin Katoombasta, Blue Mountainsilta, joka on parin tunnin junamatkan päässä Sydneystä sisämaahan. Sellanen ku "Flying Fox Backpackers"

27.12 olin koko päivän pituisella reissulla (lahja isänniltä). Kävin jossain Reptile Parkissa, Nelsons Bayssä, Risteilyllä, 4WD ajelulla, Newcastlessa, ja Port Stephensissä laskemassa mäkeä hiekkadyyneillä. Kamera sai hiekkaa ja hajosi ihan totaalisesti. Kiva!

28. 12 lähdin takaisin Tuggerahiin. Mulla oli tarkoituksena olla uusi vuosi Sydneyssä ilman majapaikkaa (ottaa aamulla juna takaisin Tuggerahiin), mutta tein Daven kanssa diilin: yks extra päivä töitä, niin se hommaa mulle majapaikan kaverinsa luota The Rocksilta (Oopperatalon vierestä) Sopii :)

Tänään oli pitkä päivä työmaalla. Levitettiin multaa pihamaalle ja rullailtiin päälle valmista nurmikkoa. Loppupäivästä Dave toi mulle sipsipussin ja kaljapullon. Ja kohta toisenkin pullon. Sekin joi pari pulloa vaikka se oli autolla :P













2 kommenttia:

  1. Kovin lumiset rinteet siellä :D Nyt ymmärrän mistä sait hiekkaa kameraan...

    VastaaPoista
  2. Ei vitsi! Toi laskeminen hiekkadyyneillä näyttää hauskalta! :D Mäkin haluuun :P

    VastaaPoista